The Teen


Hiiiii, I'm Uja. someone call me babat. i think imma a babat one. imma nature lover, :). imma also love photographer so much. my friend said that imma a funny, mybee i think, hehe. i also love people around me. muah muah. XD kaytata. f



Credits

Template is made by PiKevin.
The basscode is taking from Ainabillah Shafie. Thanks to We ♥ It for the amazing picture. And also a big applause to Rainboee for his beautiful colour code.


All rights reserved ® JOJOY 2012.


mampukah aku menjawab.
Tuesday 22 May 2012 , 20:36 , 0 Comment[s]


bila kita jatuh, ada tangan dihulur?
bila kita sakit, ada ubat yang dihulur?
bila kita kecewa, ada kata semangat yang didengar?
bila kita hilang, ada yang sedang risau mencari?
bila kita sedih, ada tisu yang dihulur untuk menghapus air mata?
bila kita luka, ada ubat  dicari untuk menyembuh luka?
bila kita tiada keluarga, ada orang lain yang boleh menjadi penganti?

minda berfikir, hati bertanya
adakah itu berlaku pada aku?
adakah aku tahu siapa mereka itu?
apakah aku lakukan untuk membalas semua itu?
adakah aku layak dilakukan begitu?
adakah sudah kata terima kasih keluar dari mulut aku?
adakah? adakah? adakah?

hidup banyak persoalannya
soalan itulah menjadikan ini kehidupan
bilakah soalan-soalan itu akan terungkai?
masih tidak mampu aku menjawab.

berfikir memandang kehidupan
kehidupan yang ingin dikecapi
adakah aku mampu?
persoalan yang tak dapat lagi aku jawab.



* terpaku membaca karya insan bagiku sangat hebat kata-katanya iaitu Zahiril Adzim, membuat aku juga berfikir.