The Teen


Hiiiii, I'm Uja. someone call me babat. i think imma a babat one. imma nature lover, :). imma also love photographer so much. my friend said that imma a funny, mybee i think, hehe. i also love people around me. muah muah. XD kaytata. f



Credits

Template is made by PiKevin.
The basscode is taking from Ainabillah Shafie. Thanks to We ♥ It for the amazing picture. And also a big applause to Rainboee for his beautiful colour code.


All rights reserved ® JOJOY 2012.


setiap lagu mempunyai maksud
Sunday 1 January 2012 , 00:09 , 0 Comment[s]




Sadarkah kekasih kelakuan kamu
Sungguh sangat menyiksa aku
Padahal ku beri apa yang kau mau
Tapi kau tak mengerti aku
Sakitnya hati ku dengan semua cara mu
Bila kau terus begini nanti ku bisa pergi

Aku mohon sayangilah 
diriku di dalam hidupmu
dan kamu jangan kasar-kasar lagi
dengarlah pujaan hati

Aku mohon mengertilah
Kita Jangan Bertengkar lagi
Hadapi semua dengan dingin hati
Dengarlah pujaan hati

(JANGAN BERTENGKAR LAGI-KANGEN BAND)




aku tuju kan maksud lagu nie sebenarnye bukan tuk orang yg sepatut nya lagu nie ditujukan..aku tuju kan pada orang lain.sape yang faham baguihh.tapi pada sape yang tak faham.sorry! tak kan aku nak pegi kat korang then terangkan kan..


back to the topic. maksud lagi nie sangat best.dia amat menggambar kan ape yang aku nak cakp.. setiap orang memang ade buat salah. tapi cuma kadang2 kita tak nampak ape salah yang kita buat.tak semua orang lengkap dan sempurna untuk tidak melakukan kesalahan.  setiap hubungan tak lengkap tanpa gurau senda,gelak tawa,selisih faham. dengan ape yang jadi nilah buatkan kite lagi rapat n kenal dengan lebih mendalam prasaan dan perangai masing2. ape yang berlaku kadang2 bukan niat kite, dan tak terlintas lansung dalam hati kite tuk buat mcm tu. tapi sebab fikiran yang bercelaru.hati yang sakit, badan yang letih dan penat, dah ditambah dengan mulut yang mengeluarkan setiap perkataan yang terlintas difikiran.dengan tak sengaja kita dah buat hati orang yang kite sayang sakit dah terasa.. mungkin masa tu tidak terfikir oleh kite yang kite dah melakukan  kesalahan.tapi pada satu saat pabila kite sedar kta dah melakukan kesalahan. tak salah untuk kite mengucapkan kata-kata maaf..kerana dengan satu perkataan iaitu maaf boleh mengubah keadaan,melembutkan hati yang tengah panas, memberhentikan mulut yang sedang mengucapkan kate2 yang kurang manis..ade kate pepatah yg cakap bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi.so same lah dengan situasi nie..tak lengkap sekiranya kata maaf tu tak disambut dengan balasan. kedua dua belah pihak memainkan peranan yang penting dalam situasi nie..tak salah tuk kite meminta maaf  dan memaafkan.segalanya akan selesai sekiranya perkara ini terjadi..ade orang cakap walaupun kite dah maafkan orang pun tapi still ade parut.Betul!.. tapi parut tu boleh kite hilangkan dengan hubungan yang berterusan.ianya akan hilang tanpa kite sedari. dengan kenangan yang kite cipta setiap hari.nak ke kite simpan kenangan tersebut dan terselit prasaan benci kat situ.. segalanya kita perlu ikhtiar.Allah yang mengaturkan. apa yang diinginkan hanyalah kebaikan. tetapi sekiranya tidak diizinkan oleh Allah tiada ape yang mampu kita lakukan selain berdoa.. jangan biarkan nafsu mengawal minda, jangan benarkan perasaan mengawal fikiran, jangan izinkan hati mengawal kata-kata.


                                                                          

setiap perkataan dan perbuatan mampu mengubah segala-galanya.. :)


perbezaan antara kita bukannya penghalang untuk kita pelihara kasih sayang yang wujud


walaubagaimana kita mengatakan benci pada orang tersebut pasti terselit didalam hati kita yang mengtakan kita rindukan dia.. <3

ANGGAPLAH SEMUA INI SATU LANGKAH DEWASAKAN DIRI.. .

(askss)